• For abonnenter

Årelange ambitioner om øget praktisk undervisning i folkeskolen er ikke blevet til virkelighed

Med folkeskolereformen fra 2014 blæste vinde om mindre stillesiddende undervisning. Otte år efter erkender S-ordfører, at implementeringen er »ikke blevet forløst godt nok«.

Artiklens øverste billede
Jens Joel, undervisningsordfører (S), inden længe sammen med folkeskolens parter »gennemgå de steder, hvor reformen halter«. Akrivfoto: Joachim Ladefoged

Der er behov for mere praktisk orienteret undervisning i folkeskolerne.

Det var budskabet i et udspil fra ni organisationer i december. Siden folkeskolereformen i 2014 har der været politiske intentioner om at få undervisningen til at indeholde praktiske elementer for at øge elevernes udbytte. Alligevel er det ikke den skoledag, der

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.