Alle har ret til en fair mediedækning
Alle har hårdt brug for en faktabaseret og balanceret mediedækning – ikke en, der bare giver dem ret. Kritikken mod DR og andre seriøse danske medier for at "være i lommen" på nogen er gift for den demokratiske debat.
Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
»Alle har ret til en fair mediedækning«, lød slagordet for et par uger siden, da en mindre gruppe propalæstinensiske demonstranter havde forsamlet sig foran DR Byen i vintermørket i den evigt blæsende Ørestad. Det budskab havde de virkelig ret i.
Flere store danske medier, inklusive DR, havde søndagen forinden forsømt at nyhedsdække en stor demonstration,…