Har smidt tøjet som julegave til politiet
Min far flygtede fra Iran til et frit land, Danmark, men det her minder mig ærlig talt om det iranske religiøse politis håndtering af sagerne, et politi som dagligt stopper kvinder og chikanerer dem for blufærdighedskrænkelse.
Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
(Foto: Jaleh Tavakoli) Jaleh Tavakolis julegave til politiet.
Københavns Politi agerer middelalderligt, når det forbyder billeder af nøgenhed. En udstilling som skulle have prydet Nytorv er blevet aflyst med blufærdighedskrænkelse som argument.
Argumentet holder ikke, og i virkeligheden er der tale om en krænkelse af ytrings- og udtryksfriheden, som slet ikke holder.
Om lidt skriver vi 2016, kære politi.
Nogle mennesker i det her land går med burka og mener, at alle andre kvinder blufærdighedskrænker i det offentlige rum, så hvor går grænsen?
Nøgenhed er naturligt, vi blev født nøgne alle sammen.
Ikke nok med at Facebook og Apple censurerer nøgenhed, men nu også dansk politi? Hvad bliver i øvrigt det næste, at politiet også vil forbyde nøgenbilleder på nettet, i aviserne og på TV?
Hvis ikke folk kan lide nogle billeder,og bliver krænkede, har de friheden til at kigge eller klikke væk.
Skal vi ikke, både mænd og kvinder, bombardere Københavns Politi med nøgenbilleder?
Det er i hvert fald vigtigt, at vi fortæller politiet, men også politikerne som både har det øverste ansvar for politiet, og vores allesammens friheder, at vi ikke vil finde os i middelalderlig censur.
Mit billede er sendt af sted, som en særlig iransk julegave til Københavns Politi.
Glædelig jul!