Fortsæt til indhold
Kommentar

Jeg har fået nok: Indvandringen ændrer Danmark negativt

Vi tør dårligt sige god jul. For tænk, hvis det kunne krænke.

Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Kommer man som gæst, er det en almindelig forventning, at man accepterer og dermed indordner sig under de givne forhold, der nu engang er. Kan man ikke det, kan man ikke fortsætte med at være gæst. Sådan tror jeg, de fleste mennesker tænker og forholder sig – både som gæst og som vært.

Men hvorfor fastholder vi ikke den logik, når vi skal handle som nation? Når udlændinge fra islamiske lande kommer til Danmark, accepterer vi som samfund pludselig, at gæsten bestemmer. Vi indretter vores samfund efter gæstens ønsker, så gæsten agerer som vært.

Vi giver køb på en helt normal måde at hilse på – også på tværs af kønnene – nemlig håndtrykket. Vi undlader at servere svinekød, selv på buffeter. Og vi omdanner julehilsenen til en vinterhilsen. Bare for at nævne nogle få eksempler.

Vi tillader bederum i offentlige institutioner, opførsel af moskéer med minareter og højttalerforstærket oplæsning af Koranen på offentlige pladser.

Hvorfor? Fordi vi grundlæggende er et tolerant folkefærd. Med islams indtog i Europa ser vi tydeligt konsekvenserne af den massive indvandring – og det med samme udgangspunkt: en forståelse af indvandrernes behov for at påtvinge os deres kultur og normer, som alle baserer sig på islam. Ikke at de tilegner sig vores værdier.

Det underlige er, at vi udviser en ekstrem form for tolerance over for mennesker, der kommer fra lande, som i den grad er blottet for tolerance over for andres levevis. Hvilken kvinde giver hånd til egyptiske mænd, når hun er på ferie i Egypten? Hvilket par kysser hinanden offentligt i Malaysia, når det er forbudt? Og hvilken kvinde spankulerer rundt i Iran iført lårkort nederdel og en lille top? Ingen. For det gør man ikke – og særligt ikke i lande, der under ingen omstændigheder vil acceptere det, uanset om vi kommer som gæster eller bosætter os der. De ville heller ikke tillade det, selvom vi bad dem om det med tolerance som argument.

Der er desværre ikke et eneste land i Europa, som vi kan lade os inspirere af, hvor indvandringen fra islamiske lande har fungeret bare nogenlunde. I alle lande i Europa er den islamiske indvandring en katastrofe, der stadigvæk bliver værre og værre, i takt med at antallet stiger.

Og det er sket, i takt med at vi har givet efter og ikke har stået fast på egne værdier og traditioner. I stedet har vi været villige til at gradbøje vores værdier, enten fordi indvandrere fra islamiske lande har krævet det, eller fordi vi selv har givet dem muligheden – som en form for selvudslettende logik.

Jeg har fået nok. Og det handler hverken om islamofobi, racisme, frygt eller andre negative prædikater, som enhver kan kaste efter mig i stedet for at forholde sig konstruktivt til mine holdninger. Derimod handler det om respekt for vores land – dets kultur, historie og værdier.

Og ikke mindst erkendelsen af, at jo mere vi accepterer disse udefrakommende islamiske særkrav i tolerancens navn, desto nærmere kommer vi en reel udslettelse af vores nations værdigrundlag og frihed.

For desto mere islam, desto mindre frihed. Bare se ud i verden.