Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Til dem der ikke fik et højt snit eller bestod: Det hele skal nok gå

Artiklens øverste billede

Dengang, for 14 år siden, da jeg blev student, havde jeg et snit på 7,5. På den gamle skala.

En lærer fortalte mig endda til vores afsluttende gallafest, at det var flot, jeg var bestået, for det havde de ikke regnet med på lærerværelset.

Dengang fandtes Facebook ikke, så hermed videregivet lidt forsinket.

Da jeg var færdig og fik huen på, tog jeg 7 ”fjumreår”, før jeg fandt ud af, hvad jeg skulle uddanne mig til.

Jeg synes, det var svært, men det allerALLERsværeste var at komme frem: til busstoppestedet om morgen, til de sidste lektioner om eftermiddagen, til blokdag i tysk, til mandag morgen når man havde kærestesorger, nå frem til den næste beslutning og til alle de ting, der kan fylde i et menneskes hoved, som ikke har noget med pensum at gøre.

Så til alle dem, eller deres forældre, som ikke er endt i den høje ende af skalaen, eller slet ikke et bestået: Det skal nok gå. Fejr dem, fordi de nåede frem det meste af tiden.

Kan man dét, kan man nok og uden tvivl dét, man sætter sig for.

Alle kan sende debatindlæg til redaktionen på debat@jp.dk. Betingelserne kan læses her

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.