Familierne skal have frihed
Vi vil give alle arbejdende danskere lov til at beholde flere af deres egne penge. Derfor vil vi hæve beskæftigelsesfradraget, sænke bundskatten og afskaffe topskatten.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Jeg vil et andet Danmark. Et Danmark, hvor vi giver danskerne lov til at beholde flere af deres egne penge, og hvor familier ikke bliver tvunget ud af deres hus på grund af en tårnhøj grundskyld. Et Danmark, hvor vi stopper det regeltyranni, som præger vores land, og et Danmark, hvor vi ikke finder os i, at vi er det land, som har næstflest indbrud per indbygger.
Vi vil give alle arbejdende danskere lov til at beholde flere af deres egne penge.
Det kan ganske enkelt ikke være rigtigt, at en halv million danskere i dag betaler mere end halvdelen af den sidst tjente krone i skat, og at det økonomisk næsten ikke kan betale sig at gå fra at være ledig til at tage et lavtlønsjob. Det er derfor, vi vil hæve beskæftigelsesfradraget, sænke bundskatten og afskaffe topskatten samtidig med, at vi vil give erhvervslivet bedre vilkår, så vi igen kan få vækst og flere arbejdspladser i Danmark.
Det må samtidig blive en hovedprioritet for et forhåbentligt kommende borgerligt flertal at fastfryse den grundskyld, som bare stiger og stiger samtidig med, at ejendomsvurderingerne flyder.
Konsekvensen er, at helt almindelige mennesker, som altid har svaret enhver sit, i dag kan sidde og regne på, hvornår boligskatterne tvinger dem fra hus og hjem. Det kan vi ganske enkelt ikke være bekendt. Derfor skal grundskylden fastfryses, indtil der er fundet et mere retfærdigt ejendomsvurderingssystem.
Når jeg taler om, at jeg vil stoppe regeltyranniet, handler det blandt andet om, at det ganske enkelt ikke kan være rigtigt, at offentlige myndigheder bare kan vade ind i danskernes haver uden nogen form for dommerkendelse. Almindelige familier, som har hyret en maler til at male et stakit i deres baghave, kan ikke vide sig sikre på, om skattevæsenet kommer ind på grunden og gennemroder alt – altså uden begrundet mistanke eller dommerkendelse. Sådan et samfund skal vi ikke have – det skal stoppes.
De tvungne lektiecaféer skal ligeledes stoppes. De ser desværre ud til at blive virkelighed efter valget, fordi vi er det eneste forligsparti, som er modstandere af dem.
Det kan da ikke være rigtigt, at et flertal på Christiansborg skal bestemme, om elever laver lektier i familiens skød eller på skolen. Det mener jeg i hvert fald ikke. Jeg mener, det er regeltyranni af værste skuffe, og derfor siger jeg ja til frivillige lektiecaféer, men stop til tvungne lektiecaféer.
Vi skal også stoppe, at vi er det land i Europa, hvor der er næstflest indbrud per indbygger. Hvert kvarter døgnet rundt begås der et indbrud i Danmark. Og hvad der er næsten værre, så har politiet ikke mandskab til at gøre noget ved det. Så sent som i sidste uge kom det frem, at kun 1 ud af 10 indbrud efterforskes. Det er vi nødt til at få ændret.
Danskerne skal kunne leve i tryghed i deres hjem. Derfor vil vi ansætte 800 ekstra betjente, ligesom vi vil erstatte fotovognene med stærekasser, så betjentene i stedet kan lave egentligt og tryghedsskabende politiarbejde. Endelig vil vi skærpe straffene, så indbrud altid giver ubetinget fængsel, og hvis det er udlændinge, der står bag, skal de selvfølgelig smides ud af Danmark til afsoning i eget hjemland.
Hvis vi i Det Konservative Folkeparti opnår en valgsejr, vil vi altså kæmpe for mere frihed, ansvar og tryghed til familierne, som skal leve i et Danmark med færre regler og mindre bureaukrati.