Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Bedst for alle parter, at de rejser væk

Lars Aslan Rasmussen folketingsmedlem (S)

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Palæstinenseren Mahmoud Mansour, der også er medlem af Radikal Ungdom, har brugt en del tid på min Facebook og er blevet meget forarget.

Selv om interessen ikke er gengældt, er det alligevel vigtigt, at man citerer folk korrekt, hvilket Mansour ikke er i stand til i sit indlæg i sidste weekend.

Sagen omhandler hyldesten af den iranske forbrydergeneral Soleimani, der fandt sted på Rådhuspladsen.

Herom skriver Mansour i JP, at jeg har sagt, at de pågældende demonstranter skal sendes retur til Iran. Det er forkert. De, der demonstrerede, var irakere og palæstinensere, da stort set alle iranere i Danmark er flygtet fra præstestyret og derfor foragter regimet og dets håndlangere.

Hvad der derimod er helt rigtigt er, at jeg oprigtigt synes, at det ville være bedst for alle parter, at de pågældende demonstranter rejste ud af Danmark, nu de er så glade for det iranske præstestyre, der bl.a. hænger homoseksuelle fra kraner og straffer folk, der forleder islam.

Har man de værdier, ja, så er Danmark nok ikke det rigtige land.