Dengang da jeg var lille, fyldte computerspil ikke så meget
Computerspil er kommet for at blive, og forældre skal ikke blive alt for paniske over, at deres børn spiller computer.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
»Du får firkantede øjne, du skal hellere ud og have noget frisk luft, ud og bevæg dig, hvor er du doven.«
Der var rigeligt med kommentarer fra mine forældre, da jeg som teenager fordrev tiden med computerspil.
Mit navn er Martin, jeg er født i 1986, opvokset i Nordjylland, og så er jeg vokset op med computerspil. Derudover er jeg far til Storm på 8 måneder, og jeg arbejder som pædagog i en naturbørnehave.
Heldigvis har jeg den dag i dag ikke fået firkantede øjne, jeg har et fornuftigt bmi-tal (bevares, det kan vel altid blive bedre), og jeg holder af at være ude i naturen og at være aktiv.
Så har jeg taget skade af computerspil? Umiddelbart vil jeg sige nej. Kunne jeg have brugt tiden bedre? Måske, men på hvad? Jeg voksede op på landet, jeg havde en flitsbue, et luftgevær og en scooter, og jeg brugte alle tingene i perioder.
For mig betød det at spille computer, at jeg hurtigt blev god til engelsk, hvilket blev en stor fordel for mig i skolen. Det har også betydet en interesse for it, hvilket kom mig til gavn, da jeg selv opbyggede en webshop.
Jeg har gået til fodbold, håndbold, badminton, boksning og kickboxing. Mistede jeg noget ved at gå til disse forskellige sportsgrene? Nej, det synes jeg da ikke, men jeg synes heller ikke, at jeg fik mere ud af at gå til diverse sportsgrene, end jeg gjorde ved at spille computer.
Jeg synes, at computerspil kan bidrage til noget godt, men jeg synes også, at computerspil kan have nogle negative konsekvenser.