Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Hvor skal vi hen, Lars Løkke?

Henrik Schultzelæge, Svendborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Danmarks statsminister vil underskrive en FN-pagt om migration til december i Marrakesh, Marokko. Den giver en masse rettigheder til hele verdens migranter, der måtte ønske at slå sig ned i Danmark, men nævner ingen pligter til migranterne, men derimod pligter til det danske folk.

1. Danmark skal arbejde for, at migranterne bliver en aktiv del af samfundet, og at deres baggrund og kulturelle skikke respekteres. Men ikke et ord om, at Danmarks kulturelle skikke skal respekteres.

2. Danmark forpligtiger sig til at eliminere diskrimination, racistiske, voldelige eller fremmedfjendske ytringer, handlinger, demonstrationer og intolerance over for migranter. Altså, hvis jeg med Koranen i hånden vil ytre, at islam er ondskabens religion, skal den danske stat eliminere mig og min mening.

Demonstrationer imod migranters kriminelle, voldelige adfærd og voldtægter (Køln) vil også være forbudt. Lars Løkke Rasmussen er ikke danskernes eller min statsminister, hvis han skriver under på den pagt. Eneste trøst er, at en fornuftig stat som Polen ligger rimelig tæt på.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også Jyllands-Posten på X.