• For abonnenter

Light er på vej ud - flere vil have ægte fødevarer

Snart kommer der en ny Coca Cola på det danske marked, og den er ifølge en fremtidsforsker et godt eksempel på, hvad vi i stigende grad går efter, når vi køber ind - mere naturlige og rene fødevarer uden kunstige sødemidler.

Artiklens øverste billede
Supermarkederne oplever stigende efterspørgsel på naturlige, rene fødevarer. Arkivfoto: Jens Henrik Daugaard

Spiser du færre madvarer, hvor der står light på emballagen?

I så fald er du ikke alene. Vi danskere køber færre lightprodukter og går i stigende grad efter de ægte madvarer.

Det fortæller sociolog og fremtidsforsker Birthe Linddal Jeppesen, som i en årrække har fulgt i danskernes madvaner og analyseret fremtidens

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.