• For abonnenter

Han tilhører de 5 pct. og sammenligner sin hjerne med en støvsugerpose beklædt med fluepapir

Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, som de kan – også de højtbegavede, har et politisk flertal besluttet. ​Simon Alexander Lydum Senning er ét af de børn, som nok ikke er blevet så dygtig, som han kunne være blevet.

Artiklens øverste billede
11-årige Simon Alexander Lydum Senning har en skæv kognitiv profil. Hans IQ på det sproglige område er 142, men noget lavere på andre områder.

Simon Alexander Lydum Senning er 11 år og blandt de cirka 5 pct. danske børn, som er højt begavede. 

Hans hjerne er, forklarer han selv, som en støvsuger, hvor posen indvendigt er beklædt med fluepapir. Hvis det vel at mærke er »noget fedt«, der kommer ind.  

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.