Fortsæt til indhold
Aarhus

AUH åbner tre nye vaccinationscentre: Her kommer de til at ligge

Aarhus Universitetshospital åbner to nye vaccinationscentre i Aarhus og et på Samsø. Her kommer de til at få adresse.

Tirsdag kunne JP Aarhus fortælle, at Aarhus ville få to nye vaccinationscentre. I en pressemeddelelse onsdag meddelte Aarhus Universitetshospital, at de åbner yderligere et testcenter, nemlig på Samsø. Alle centrene åbner i starten af marts.

»Vaccinationsstederne er fundet i samarbejde med Aarhus Kommune og Samsø Sygehus. Vi har forsøgt et finde lokaler med en spredt placering i området, så ingen har alt for langt til deres vaccinationssted. Derudover har vi lagt vægt på, at det skal være let at komme til vaccinationsstederne med både bil og offentlige transportmidler,« siger daglig leder af vaccinationsteamet på Aarhus Universitetshospital Anette Rantala i pressemeddelelsen.

De nye centre kommer henholdsvis til at hedde Vaccinationscenter Aarhus Nord, Vaccinationscenter Aarhus Syd og Vaccinationscenter Samsø.

Også det eksisterende Vaccinationscenter Aarhus Ø udvider aktiviteten, så der bliver plads til 3.000 vaccinationer dagligt alle ugens syv dage. De to nye centre i Aarhus skal teste 1.500 borgere om dagen, mens centret på Samsø skal teste 500.