Kattegatcentrets nye sponsor laver sportstøj af plastikaffald fra havet

Kattegatcentret har indledt et samarbejde med sportstøjssmærket Vain Dane Athletic.

Artiklens øverste billede
En del aftalen mellem Kattegatcentret og Vain Dane Athletic siger, at tøjfirmaet kan benytte centret som location for fotooptagelser. Er er modellen hoppet ud i Og det er allerede sket. Her er modellen hoppet ud i de 1,5 millioner liter vand i det store Oceanarium iført sportstøj. Hun er selskab med store stør, sømrokker og fem arter af hajer.Pressefoto

Vain Dane Athletic netop underskrevet en kontrakt om at blive erhvervssponsor i Kattegatcentret.

»I Kattegatcentret kæmper vi for havet, og jo flere vi er, der taler havets sag, jo bedre kan vi løfte opgaven. Derfor er vi glade for at byde Vain Dane Athletic velkommen som erhvervssponsor,« fortæller Karsten Bjerrum Nielsen, souschef og leder for udstilling og formidling i Kattegatcentret.

Vain Dane Athletic laver sportstøj af fiskenet og plastikaffald fra havet.

»Jeg tog fat i Kattegatcentret angående et muligt samarbejde, da de i høj grad er opmærksomme på de udfordringer, livet i havet har som følge af forurening. Jeg ønsker at støtte op om det arbejde, der ligger i at formidle netop dette,« fortæller Tina Søgaard-Pedersen, som står bag Vain Dane Athletic.

Firmaet ligger i Odense, og er startet af netop Tina Søgaard-Pedersen, der efter 10 år i udlandet i 2018 vendte tilbage til Danmark for at etablere det bæredygtige sportstøjsmærke, der arbejder med FN’s verdensmål. Til trods for materialets herkomst, er det regenererede nylon præcis det samme som ny produceret nylon bare med et mindre CO2-aftryk.

»Selvom tøjet består af genbrugsmaterialer, føles det lige så blødt som alt andet, man kan hive ned af hylderne i diverse butikker – men modsat den konventionelle tøjproduktion giver det køberne en mulighed for at træffe et mere bæredygtigt valg, der leder hen mod et bedre havmiljø,« fortæller Tina Søgaard-Pedersen i en pressemeddelelse.

Aftalen mellem Kattegatcentret og sportstøjsfirmaet giver Vain Dane Athletic mulighed for bl.a. at bruge centrets 1,5 millioner liter store Oceanarium som location, når der skal taget kampagnebilleder.


ufno

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.