Dårlig trivsel har været et tema hos brandvæsenet i over et år
To gange sidste år sendte medarbejdere i Østjyllands Brandvæsens vagtcentral breve med nødråb om et for stort arbejdspres. 11-13-timersvagter uden pauser, lød beskeden. Og en tillidsrepræsentant sendte et notat med bekymringer for samarbejdet mellem ledelsen og medarbejderne.
Med de flere og flere opgaver er bægeret ved at flyde over, og vi er nået dertil, hvor vi ikke kan mere. Sådan lød det gentagne gange fra medarbejderne hos Østjyllands Brandvæsens (ØB) vagtcentral i 2017.
Og de fastansatte medarbejdere ved ØB sendte i september 2017 bestyrelsen for brandvæsenet et såkaldt bekymringsnotat, der var underskrevet af en navngiven…