Flere end hver fjerde rejsende tager nu DSB-toget over Storebælt. Det er en markant fremgang
Efter år med problemer og tilbagegang er det lykkedes DSB at få vendt udviklingen. Flere end hver fjerde, der skal over Storebælt, tager toget. Trafikprofessor peger på den høje benzinpris som mulig årsag.
Det kører for DSB.
I adskillige år har den store statslige togvirksomhed været ramt af problem efter problem – forsinkelser, aflysninger, gamle signaler, udslidte togskinner og ubrugelige IC4-tog for blot at nævne nogle af problemerne.
Men nu tyder alt på, at DSB og togene – i modsætning til den anden del af den kollektive trafik, busserne – kan fremvise en stribe succesfulde tal