• For abonnenter

»Det fyger med mærkelige ord, jeg ikke kender, og så går jeg i stå«

Op mod hver fjerde borger føler sig digitalt hægtet af samfundet, og overgangen til MitID har kun øget frustrationen. Borgerservice har i mange kommuner været presset af de mange henvendelser, og i Frederikssund Kommune er Ældre Sagen rykket ind på rådhuset for at hjælpe. Det her nærmer sig arrogance, lyder det fra SF, og Venstre efterspørger mere brugervenlige it-løsninger.

Artiklens øverste billede
Varmemester Jens Otto Christensen er ikke helt uvant med digitale løsninger, men MitID drillede i en grad, så man måtte på Borgerservice i Frederikssund, hvor Ældre Sagen har slået lejr tre gange om ugen. Her er det John Johansen (t.v.), som guider. Foto: Sofia Busk

»Der var ingen vej udenom. Jeg kunne slet ikke finde ud af det.«

Det er ikke hver dag, varmemester Jens Otto Christensen tager de få linoleumsbelagte trappetrin op og besøger Borgerservice på Frederikssund Rådhus.

»Men jeg bliver jo nødt til at kunne se, hvad der står på min bankkonto,« som han siger med et lidt træt skuldertræk.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.