• For abonnenter

Op mod hver fjerde borger magter ikke de digitale løsninger

Digital selvbetjening bør være et tilbud til borgerne – ikke et krav, mener tænketanken Justitia, som frygter, at digitaliseringen truer retssikkerheden.

Artiklens øverste billede
Mange ældre har vanskeligt ved at klare de digitale selvbetjeningsløsninger, men det er ikke kun ældre, som rammer den digitale mur, understreger Ældre Sagen. Arkivfoto: Kim Agersteen/Ritzau Scanpix

Måske blev cyklen aldrig meldt stjålet. Og et nyt sundhedskort aldrig bestilt. Og ønsket om at søge offentlig hjælp blev ved tanken.

For borgeren ramte muren. Den digitale mur.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.