Fortsæt til indhold
Indland

Rapport sår tvivl om Løkkes forbillede

En akutfunktion fra Esbjerg, som regeringen vil udbrede til hele landet, giver ikke færre indlæggelser, viser evaluering.

Da regeringen i januar fremlagde sin store sundhedsreform blev en særlig ordning med et akutteam fra Esbjerg fremhævet som et »forbillede«, der nu skulle udbredes til hele landet.

Men nu viser en evaluering, at ordningen ikke fører til færre indlæggelser, som ellers er et centralt mål i regeringens sundhedsudspil.

»Der er intet, der tyder på, at ordningen…