Fortsæt til indhold
Kommentar

Lørdag aften var det ved at gå alvorligt galt på Smukfest - det måtte jo ske

Der er utallige eksempler på farlige episoder på Smukfest. Nu må man skrue ned for antallet af gæster.

Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Lørdag aften var det ved at gå alvorligt galt på Smukfest.

Det måtte jo ske.

38.000 var samlet til koncert med The Minds of 99, og ved barområder blev presset så stort, at to gæster besvimede.

Smukfest meddelte efterfølgende, at 10 personer blev klemt og måtte hjælpes over disken på en bar ved Bøgescenerne.

»Jeg gik oprigtigt i panik, fordi jeg følte, at jeg ikke kunne komme væk eller få den plads, jeg havde brug for til at trække vejret ordentligt,« sagde festivalgæst Anneline Oksbjerre efterfølgende til TV 2.

»Vi vil selvfølgelig se festivalpladsen grundigt efter i sømmene og vurdere, hvad vi helt konkret kan justere til næste år, så noget lignende ikke sker igen, for det vil vi selvfølgelig gøre alt for at undgå,« lød det fra sikkerhedschefen på Smukfest, Thomas Rydahl.

Man kunne passende begynde med at skære i antallet af billetter inden afviklingen af næste års festival.

For der er alt for mange mennesker i skoven.

Artiklens emner