Hvem er ”hipster-fascister”?
Ikke Generation Identitær, som injurieres af formanden for Konservativ Ungdom.
Lørdag den 16. maj bragte Berlingske en artikel af journalist Troels Heeger med titlen Glem panikken over unge muslimer i støjende biler: Ghetto-protester er »vellykket integration«
De to interviewede var Jens Philip Yazdani og Ali Aminali, den første halvt dansk og halvt iransk og blogger her hos JP. Den anden har iransk baggrund og skrev for ikke længe siden en bog om danske socialrådgiveres ubændige trang til at behandle ikkevestlige indvandrere som ofre.
Jens Philip Yazdani er helt uinteressant i sammenhængen. Han står ude, hvor kragerne vender på venstrefløjen og har inspireret Berlingske til at finde den absurde overskrift på artiklen frem. Ham lader vi glemslens nådige slør sænke sig over.
Det er Ali Animali, journalist Troels Heeger og Konservativ Ungdoms formand, Anders Storgaard, der påkalder sig opmærksomheden i denne omgang. Anders Storgaard vender jeg tilbage til. Først til det afgørende sted i artiklen:
”Når Ali Aminali denne formiddag skridter hen over fodboldbanens kunstgræs, hvor Fredens Moské tidligere har arrangeret festligheder i forbindelse med muslimske højtider, kritiserer han både Generation Identitær som »hipster-fascister« [min fremhævelse] og det offentlige bønnekald som en form for magtudøvelse og social kontrol.”
Det er stærkt injurierende at blive kaldt ”fascist”, når man ikke er det, og Generation Identitær identificerer sig ikke med så meget som et gram med denne autoritære ideologi fra mellemkrigstiden.
Hvad gjorde journalist Troels Heeger, da Ali Animali udtalte denne injurie, som er lanceret af den voldelige venstrefløj omkring Antifa?
Troels Heeger lod da bare Ali Animali sige det, uden af det af artiklen fremgår, om Troels Heeger bad Ali Animali om at godtgøre sin grove påstand om fascisme. Den journalist, der tier i en sådan situation, samtykker indirekte.
Generation Identitær kontaktede Berlingske og bad om at få lov at svare på injurien. Berlingske var søreme så nådige, at de tillod et kort læserbrev på max 1.500 tegn, sølle af Berlingske efter en åbenlys overtrædelse af straffelovens § 267.
Generation Identitærs længere svar kan læses inde på deres hjemmeside, hvor det bl.a. hedder:
”At Generation Identitær skulle være fascister, er en absurd og grov påstand mod en ikke-voldelige aktivistgruppe for unge, der både taler for mere direkte demokrati og tager afstand fra totalitære ideologier.”
Artiklen i Berlingske foranledigede undertegnede til at slå op på facebook, at Berlingske havde udstillet sig selv, og at jeg ikke betragter nogle af de to herrer som danskere med den type holdninger og hel eller delvis baggrund i den tredje verden.
Det fik sandelig formanden for KU, Anders Storgaard, til at skrive følgende til mig i min tråd på facebook:
”MORTEN UHRSKOV JENSEN UDSTILLET
Skulle man være i tvivl om, hvorvidt Morten Uhrskov kun "bekæmper islam" eller rent faktisk har et skod menneskesyn, så er ovennævnte det endelige bevis. Ali er sgu mere dansker i sind end du nogensinde bliver Morten og, at du mener en person ikke er dansker og aldrig bliver det, fordi du er politisk uenig med dem og de er af mellemøstlig ophav siger uendeligt meget mere om dig end det siger om Ali og Berlingskes dækning.”
Det viser sig også, at Konservativ Ungdoms formand Anders Storgaard i en anden tråd på facebook har skrevet følgende:
”Jeg siger det også gerne. GI er hipsterfascister.”
Det er da noget. Konservativ Ungdoms formand Anders Storgaard har på linje med Ali Animali udtrykt sig klart injurierende over for Generation Identitær. Og lige så tankevækkende er det, at ungdomsformanden for et angiveligt konservativt og derfor borgerligt parti helt frivilligt overtager den ekstreme og voldelige venstrefløjs sprogbrug.
Det siger en hel del om Konservativ Ungdom og Anders Storgaard.
Djævelen ligger ofte i detaljen. Vi har her fået et beskedent indblik i, hvorfor det etablerede, borgerlige Danmark er helt ude af stand til at forstå, at det danske folk bliver befolkningsudskiftet i disse årtier.
Og den yderste venstrefløj kan ikke få armene ned.