Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

Steen Nørskov fra Deadline totalt til grin i interview med Tommy Robinson

Det går muntert for sig i den fagre, nye, politisk korrekte verden. Underholdningsværdien er uovertruffen.

Jeg havde i går lørdag den store ære at sidde med til bords på en københavnsk restaurant, hvor engelske Tommy Robinson var til stede. Tommy Robinson er lige så karismatisk i virkeligheden, som man får indtryk af, når man ser klip med ham på youtube eller andre steder.

Tommy Robinson er en hyper velbegavet arbejderklassedreng fra Luton lige nord for London. Han har haft en omskiftelig karriere, fra den ufrugtbare rolle som deltager i slagsmål i forbindelse med fodboldkampe til ufrivillig gæst i Hotel Gitterly med grotesk langvarige domme foranlediget af en politisk korrekt elite, der er bange for mennesker som Tommy Robinson.

I går lørdag modtog Tommy Robinson Trykkefrihedsselskabets årlige ytringsfrihedspris for sit modige og uselviske arbejde med at dokumentere ikke mindst islamiseringen af de engelske byer og især den seksuelle udnyttelse af engelske piger – ofte under 15 år – sat i system først og fremmest af pakistanske mænd.

I går aftes blev Tommy Robinson så interviewet i Deadline, som til lejligheden havde valgt den tungest kørende vært, der til gengæld er den mest politisk korrekte. Hans navn er Steen Nørskov. Interviewet faldt – av, av, av – ikke heldigt ud for Steen Nørskov.

Gentagne gange og efterhånden mere og mere febrilsk forsøgte Steen Nørskov sig med løgnehistorier om Tommy Robinson, som lynhurtig i replikken svarede, at

”Har du prøvet at finde beviser for det, de skriver?”

”Har du fundet nogen?”

Hvortil Steen Nørskov svarer, at facebook – som har lukket Tommy Robinsons konto for længst – har ”slettet det”.

Hertil svarede Tommy Robinson med et modspørgsmål:

”Tror du ikke, at en journalist ville have kopieret mine opslag og skrevet om dem?”

Steen Nørskov forsøgte helt lamt:

”Det var ifølge BBC det, der stod i opslagene”

Efter lidt her og der siger Tommy Robinson:

”Det er ren løgn. Hvis det var sandt, ville der være beviser på det”

”Ingen i mainstream-medierne har fremlagt nogen beviser for de her opslag”

Derefter slår Tommy Robinson fast, at facebooks talsmand i Danmark ikke har kunnet fremlægge beviser på, at Tommy Robinson skulle have sagt noget ulovligt.

Derpå forsøger Steen Nørskov at sidestille Tommy Robinson med Anjem Choudray, en fanatisk muslim med et britisk pas og dømt for terrorisme ved sin støtte til Islamisk Stat. En ledende britisk politimand ser ud til at styrke Steen Nørskovs sag. Derpå siger Tommy Robinson:

”Skal jeg læse en udtalelse op fra chefen for antiekstremistenheden? Da jeg var leder af English Defence League, kategoriserede han den ikke som en højreekstremistisk organisation”.

Og kort derefter:

”Politiet tillod, at vores døtre blev gruppevoldtaget af bander af mænd. Kan vi stole på den politimand der? Han lyver.”

Steen Nørskov må blive ved, thi han kan ikke andet. Han er jo sat i verden for at mistænkeliggøre Tommy Robinson, som nu skal svare på, om det hele er en sammensværgelse. Tommy Robinson replicerer:

"Nej, det er en globaliseringsdagsorden, som ønsker åbne grænser og massemigration. Og alle, der taler imod den og fremhæver problemerne ved den, som gør befolkningen opmærksom på den..." (her afbrydes Tommy Robinson af studieværten).

Steen Nørskov pippede et par gange til, men kunne ikke fjerne beviserne på, at han var blevet afsløret som den udygtige forsvarer af den politiske korrekthed.

Man må ønske DR2’s Deadline tillykke. Sjældent har en studievært fået så mange verbale tæsk som i går aftes. Sjældent er vores eliters sørgelige intellektuelle formåen blevet gjort så grundigt til grin.

Tak til Steen Nørskov for at udstille sig selv og institutionen DR på en så formfuldendt måde.

P.S.

Facebooks totalitære censur gør, at jeg ikke linker direkte til dette blogopslag på bemeldte side, der må have en form for kommunisme som forbillede. I stedet vil jeg nøje mig med at skrive, at man kan gå ind på JP-blogs, hvis man vil læse dette indlæg. Hvis jeg nemlig så meget som nævner Tommy Robinsons navn på facebook, vil jeg som minimum få langvarig karantæne, muligvis få min konto deaktiveret, som det er sket for Lars Hedegaard og Aia Fog. Mere om det næste gang.

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.