Fortsæt til indhold
Kommentar

Min farfar var Tysklands sidste håb. Første nat på posten lærte han for alvor sit “fadervor“

Under Første Verdenskrig blev min farfar, Christian Petersen, som 17-årig sendt til Vestfronten som tysk soldat. En voldsom oplevelse i toppen af et træ gav ham en lektie for livet, der er værd at tænke over.

Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.

<HA.4.203>Peter Rosendal er weekendredaktør på Jyllands-Posten. I den seneste tid har han tænkt meget på sin farfar.<AS><cutline_credit>Foto: <HA.4.0><HA.4.200>Stine Bidstrup<HA.4.0></cutline_credit>

Er der en gud? Mange moderne mennesker vil uden tøven svare nej – selv her i den søde juletid.

Men måske er svaret ligegyldigt, fordi det er selve troen, der er det vigtige. Den kan hjælpe os i livets allersværeste stunder. Lyt en gang til denne fortælling fra min farfar, der lærte noget om livet i en enetime med ”Vor Herre”, da han overlevede Første…