Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Alle vil have mere økologi. Men hvem vil betale?

Prisen til den økologiske landmand falder, mens forbrugerne stadig møder høje priser og kølediske med meget lidt økologi. Skal Danmark have mere økologi, må markedet følge med de politiske ambitioner.

Hans Erik JørgensenFormand, Sektor for Økologi, Landbrug & Fødevarer

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Hver torsdag får vi økologiske griseproducenter at vide, hvad vi får for vores grise i den kommende uge. Den såkaldte notering er en pejling på, hvordan markedet har det, og om efterspørgslen følger med produktionen.

Jeg læser ofte noteringen i traktoren. Da den kom i forrige uge, var jeg nærmest ved at køre i hegnet. Prisen på økologiske grise faldt…