Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Nej, vi kan ikke bare stille kunstværket ude på marken, fordi Vejdirektoratet vil have et lyskryds

Vejdirektoratet leger konge i Skive og virker til at være ligeglad med os, der bor i tyndtbefolkede områder.

Annalise RiisFhv. lektor, Skive

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

I Skive har vi nu i 20 år haft 11 vejkryds med kunstnerisk udsmykning udført af Jacob Jensen Design.

Det ene kryds var oprindeligt lysreguleret. Men Vejdirektoratet krævede det på et tidspunkt ændret til en rundkørsel, for det ville være mere trafiksikkert.

Nu vil Vejdirektoratet igen have samme rundkørsel ændret tilbage til en lysregulering, da en sådan…