Typisk socialdemokratisk: Lad de andre betale
Ingen kvaler, alle andre betaler.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Jeg var ved at få morgenkaffen i den gale hals, da jeg forleden i JP læste socialdemokraten Mette Reissmanns debatindlæg om, at resten af Danmark skal hjælpe København med at betale for metroudvidelse. Ligesom da socialdemokraten Pernille Rosenkrantz-Theil ville have, at en metrobillet til Københavns Lufthavn skulle være tre-fire gange så dyr for at kunne finansiere nye metroprojekter i København.
Må jeg minde om, at København og Frederiksberg kommuner for år tilbage brugte omkring 100 mio. kr. på Bycyklen/Bikeshare, et el-cykelprojekt, for at få biler ud af byen. Bycyklen/Bikeshare gik konkurs, og elcyklerne blev efterfølgende solgt på auktion til omkring 150 kr. stykket.
De omkring 100 mio. kr. ville være dejlige at have nu. Som så meget andet er det et spørgsmål om prioritering, og vil København have mere metro, må de prioritere.
Ingen (næsten) kan få alt det, de ønsker sig, det kan kun socialdemokrater – ved at lade andre betale.