Nej, Isam B. Danmark bliver ikke en islamisk stat
Isam B's hede drømme om Danmark er og bliver et utopisk misfoster.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Nej, Isam B. Danmark skal ikke være og skal ikke blive muslimsk, som du åbenbart ønsker, bl.a. i det meget lange interview i JP 10/11.
Nej, Isam B. I Danmark overtrumfer religionen ikke politikken i modsætning til hos dig, hvor din søn åbenbart kun ville være på tålt ophold i familien, hvis han viste sig at være homoseksuel, for Koranen er jo meget firkantet også på det punkt og er en lovreligion.
Nej, Isam B. Ligestilling kan ikke gradbøjes, og kvinden skal på ingen måde være manden underdanig og være fødemaskine for dine imperialistiske drømme eller have en imam til at sige god for skilsmisse, hvis hun vil ud af et ægteskab.
Nej, Isam B. Muslimer er på ingen måde forfulgt i Danmark. Det er ikke ved moskéerne, der må stå bevæbnet politi og passe på, det er ikke de muslimske privatskoler, som skal bevogtes. Derimod lægger kvinderne med muslimsk baggrund beslag på ca. halvdelen af pladserne på de danske krisecentre.
Nej, Isam B. Jeg køber slet ikke din fortælling om forfølgelse af muslimer. Tværtimod synes jeg, at nogle af borgerne med muslimsk baggrund og med dig som bannerfører opfører sig som ubudne gæster, der trænger ind i min lejlighed, smider støvlerne op på bordet og fortæller mig, hvilke husregler der nu gælder i mit hjem, som jeg – i overført betydning – har arvet fra mine forældre og deres forældre og deres forældres forældre.