Fortsæt til indhold
Debatindlæg

DR overtræder privatlivets fred

Jeg troede aldrig, at Danmarks befolkning skulle underlægges DDR-metoder som dem, DR disker op med.

Peer Tschenka KristensenPensionist, Vejle

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Hvad i himlens navn kommer det DR ved, om jeg ser fjernsyn, og hvem jeg omgås, når vi mødes og ser fjernsyn?

Ligesom alle andre skatteydere her i Danmark betaler jeg til DR. I gamle dage betalte vi licens, hvis vi havde et fjernsyn, men nu er det noget, som vi skal betale – eller et tvangskøb, uanset om vi vil tænde for fjernsynet eller smide det ud.

Nu er skruen blevet strammet. Nu skal vi ikke blot tvangsbetale for en vare. Nej, vi kan ikke få adgang til varen, selvom vi har betalt for den, hvis vi ikke vil fortælle dem, at nu kigger vi. Og ovenikøbet vil DR nu have at vide, om vi har gæster til fjernsynskiggeriet med angivelse af deres navn og alder. Jeg har da ikke lyst til at angive mine gæster til en statsvirksomhed – ligesom det ikke kommer DR ved, hvornår jeg ser fjernsyn. Det er simpelthen at krænke mit privatliv. Så glem det!

Jeg troede aldrig, at Danmarks befolkning skulle underlægges DDR-metoder. Men det er altså sket nu. PS: Jeg har et fjernsyn til salg.

Artiklens emner
DR