Du har sværtet min avis til, Jørgen Ejbøl
Jørgen Ejbøl har smadret sit eget eftermæle med sin blindhed.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Det er patetisk at se Jørgen Ejbøl udtale: »Jeg kan ikke genkende billedet af mig selv som diktator. Men det er da et meget sjovt billede.«
Er Ejbøl da slagen af blindhed? Kan han virkelig ikke se og indse, at han har sværtet Jyllands-Posten – min avis i vel 35-40 år – og sit eget eftermæle ved at udvise en adfærd med en blanding af bjærgsomhed, intolerance og brutalitet, som Jyllands-Postens læsere næppe havde forestillet sig skulle udspille sig på lige denne avis! Jeg har en fortid i Nordisk Fjer (før det blev et fyord). Jeg ser tydelige paralleller til Nordisk Fjers bestyrelsesformand!
Jørgen Ejbøl blev af forfatteren Kirsten Jacobsen omtalt som ”Pansergeneralen” i biografien af samme navn. Nu er hans eftermæle sværtet, så han i dag fremstår som en bulderbasse snarere end en pansergeneral.
Jørgen Ejbøl har ganske sikkert haft stor betydning for Jyllands-Posten. Men han slutter sin karriere på Jyllands-Posten som et pjok. Desværre.