Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Vi skal fokusere på at stoppe uligheden

Jeg er på børnenes hold. Ikke kun de hvide børns, men alle børns hold. I Danmark er det desværre børns baggrund, som tit får indflydelse på deres fremtidige muligheder. Det bør og skal vi ændre på. Mulighederne skal være lige for alle. Derfor er jeg på børnenes hold. Jeg er på de hvides hold, på indvandrerbørns hold – kort sagt på alle børns hold. Derfor ærgrer det mig også gevaldigt, at debatten om Socialdemokratiets nye video er kørt fuldstændig af sporet på Twitter. Flere antyder, at Socialdemokratiet er racistisk, når der kun medvirker hvide børn i kampagnevideoen.

Jeg bliver ked af, at debatten handler om hvide børn – for hvad er det for et ord? Alle børn skal have de samme muligheder i Danmark, uanset om man er kristen, muslim, homoseksuel, heteroseksuel eller andre ting. Socialdemokratiet og socialdemokrater er ikke racister, og jeg vil ikke som medlem af partiet stå på mål for at blive kaldt racist.

Mette Frederiksen er alle børns statsminister, og derfor skal vi tage et opgør med uligheden i Danmark. Uligheden, som skabes af børns baggrund – for hvorfor skal alle ikke have de samme muligheder, hvorfor skal børn med en ressourcestærk baggrund have bedre muligheder end børn fra en ikke ressourcestærk familie?

Jeg og resten af Socialdemokratiet kæmper med statsministeren i spidsen for alle børn i Danmark, uanset baggrund. Lad os droppe debatten om hvide børn og i stedet fokusere på, hvordan vi kan stoppe uligheden.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.