*

14.09

Anders Bondo: Hvilken skole ønsker vi?

Anders Bondo Christensen, formand for Danmarks Lærerforening
Vi må genrejse debatten om, hvorfor vi har folkeskolen. Som lærere har vi en særlig forudsætning for at sætte den debat på sporet.
14.09

Uddannelseskonsulent: Alle kan bidrage med noget

Birger Saugmann, uddannelseskonsulent, Tranebærvej 17, Bjerringbro
Det er vigtigt, at vi ikke bilder os selv og hinanden ind, at mennesker på kontanthjælp er dovne og kun ønsker at udnytte ”systemet”.
03.09

Foreningen Folkeskoleforældre: »Vi føler sig ført bag lyset«

Cecilia Lucia Fava, formand i foreningen Folkeskoleforældre Birkealle 17, Jægerspris
Folkeskoleelever slæber stadig store mængder lektier med hjem – i nogle tilfælde 1-2 timers lektielæsning dagligt. Med en skoleuge på eks. 35 timer giver det samlet op til 45 timer.
21.08

Debat: Lærernes evige brokkeri

Per Hovgaard, Niels Bohrs Vej 28, Viby J
Det er strengt, at vi ustandselig skal høre på forkælede læreres klynkeri.
16.08

Debat: Bevægelse i skolen giver bedre læring

Ellen Trane Nørby, minister for børn, undervisning og ligestilling | Jesper Møller, formand for DBU
Mange skoler og det frivillige Danmark er godt i gang med at indfri folkeskolereformens ambition om nye muligheder ved at inddrage foreningslivet i undervisningen.
Se flere nyheder
Forsiden lige nu
Om temaet

I 2014 trådte en ny folkeskolereform i kraft, og lærerne fik ændrede vilkår. Dette tema handler om nye tider i folkeskolen.

Tip til historier

Annonce
Redaktionen anbefaler
Mere
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her