Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Kosten spiller ind for diabetikere

Marie Raes, kostvejleder og debattør, Maries Mad Mission, Hedevang 4, Bryrup

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Over 1 million danskere (20 pct.) har eller er prædestineret til at have diabetes. Hvorfor anbefaler sundhedsmyndigheder og patientforeninger disse danskere at blive ved med at spise den mad, der gør dem syge? Det er som at give en alkoholiker alkohol.

Indtil insulin blev opfundet som medicin for diabetikere, blev folk med gammelmandssukkersyge behandlet…

Artiklens emner