Vi er underlagt et vanvid
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
En stor tak til Niels Lillelund for klummen i JP 22/2. Det var en stor fornøjelse at læse. Tak, fordi du tør sige, hvad vore politikere ikke tør sige, nemlig at vi har underlagt os et vanvid, som har taget ytringsfriheden fra os. »Vi viger ikke en tomme,« siger statsministeren og justitsministeren. Hvad er det, vi ikke viger fra?
Der er snart ikke mere, vi kan vige fra. Vort kristne symbol, korset, i sygehuskapellerne har måttet vige pladsen. Svinekød forsvinder fra daginstitutioner, og i nogle institutioner må muslimske børn ikke generes af juleklippedage, så de er også blevet fjernet fra programmet.
Jeg er som forbruger tvunget til at købe halalslagtet kyllingekød, og spørger man et kyllingeslagteri som f.eks. De 5 Gaarde, som ikke har skrevet på emballagen, om deres kyllingekød er halalslagtet, får man intet svar. De tør åbenbart ikke vedstå sig sandheden – det kunne jo gå ud over indtjeningen.
Der tages specielle hensyn til muslimske kvinder i forbindelse med bad/svømning.
Er jeg i en diskussion om muslimers adfærd, hører jeg altid, at der ikke kan generaliseres. Nej vist så, men jeg er træt af altid at skulle tilføje det – næsten som en slags undskyldning.
Jeg kunne blive ved med eksempler. Så er det, jeg spørger: Hvor er det, jeg skal leve, som jeg plejer og ”ikke behøver at vige en tomme”, som politikerne siger.
Jeg kan bare med tristhed konstatere som ganske almindelig borger, at det blot er tomme ord, der siges, for politikerne viger hver gang.