Politikerne freder de pårørende
Ældrepleje: Et bredt flertal på Christiansborg afviser, at danskerne selv skal tage sig af deres gamle forældre. Der er i stedet et stort potentiale i at holde de ældre selvhjulpne, mener socialministeren.
Regningen for et stærkt stigende antal gamle danskere over 80 år skal ikke ende hos de pårørende.
Det er der bred enighed om på Christiansborg, hvor udtalelser i gårsdagens udgave af Morgenavisen Jyllands-Posten fra sundhedsøkonom og professor Kjeld Møller Pedersen, Syddansk Universitet, får en kølig modtagelse.
Kjeld Møller Pedersen argumenterede for,…