Fortsæt til indhold
Indland

Politikerne freder de pårørende

Ældrepleje: Et bredt flertal på Christiansborg afviser, at danskerne selv skal tage sig af deres gamle forældre. Der er i stedet et stort potentiale i at holde de ældre selvhjulpne, mener socialministeren.

Orla Borg | Martin Johansen

Regningen for et stærkt stigende antal gamle danskere over 80 år skal ikke ende hos de pårørende.

Det er der bred enighed om på Christiansborg, hvor udtalelser i gårsdagens udgave af Morgenavisen Jyllands-Posten fra sundhedsøkonom og professor Kjeld Møller Pedersen, Syddansk Universitet, får en kølig modtagelse.

Kjeld Møller Pedersen argumenterede for,…