Her er sportens kommercielle bagmænd
f.reklame står bag de absolut største sportspersonligheder i Danmark.
»f.reklame A/S« står der skrevet på skiltet foran en dør i en farveløs opgang på Klostergade i København. Fem sekunder og en døråbning efter viser det sig, at den stemningsforladte opgang gemmer på et kontor med en evne til at få enhver person med interesse for sport til at løfte øjenbrynene af ren begejstring.
En af Bjarne Riis’ gamle gule trøjer er ophængt på en bøjle. Michael Mazes pokal fra EM-triumfen i 2009 står placeret i det ene hjørne af lokalet. Et billede af Peter Schmeichel og Marc Rieper i et åbenmundet skænderi fra en VM-kamp i 1998 hænger på væggen. Og det sammenlagt med alt det andet sportslige interiør gør, at kontoret besidder alt, hvad sportens hjerte begærer.
f.reklames virke
Men hvad har alt det med f.reklames forretningsmæssige virke at gøre?
»Jeg bliver lige nødt til at tage den her,« siger Mads H. Frederiksen, som er administrerende direktør i f.reklame og fortsætter:
»Hey Pete,« lyder det fra ham.
Personen i den anden ende af røret er den tidligere landsholdsmålmand og nu forhenværende Champions League-vært på TV3+, Peter Schmeichel. Samtalen drejer sig om planlægningen af en tur til Rom og Polen i forbindelse med Schmeichels rolle som global ambassadør for Carlsberg til EM. Et job, f.reklame har været med til at skaffe, og et job, hvis løn fra Carlsberg bliver opdelt mellem de to samarbejdende parter, f.reklame og Peter Schmeichel.
f. reklame er et dansk sportsagentur, der specialiserer sig i at repræsentere store danske sportspersonligheder, og som hjælper dem samt virksomheder med at få mest ud af det, de respektive personer står for.
- I dagens udgave af Morgenavisen Jyllands-Posten kan du læse mere om det danske sportsagentur og dets metoder til at sikre store kommercielle sponsoraftaler i samarbejde med nogle af dansk sports største personligheder.
- Få digital adgang til artiklen. Find det abonnement, der passer dig bedst: Klik her