• For abonnenter

Tilsyn åbner sag mod energiselskab, der beholder tidligere kunders penge

Tusindvis af kunder skal have deres tilgodehavender udbetalt, mener Forbrugerrådet Tænk efter »klokkeklar« melding fra Energistyrelsen. Mikkel Jensen har netop modtaget godt 6.000 kr. fra sit tidligere selskab.

Artiklens øverste billede
Mikkel Jensen fandt for nylig ud af, at han havde 6.200 kr. til gode hos sit tidligere energiselskab. Foto: Nicolai Lorenzen

Det er i strid med loven, når et energiselskab beholder slutafregnede kunders tilgodehavender og ikke af egen drift betaler pengene tilbage.

Det fastslår Energistyrelsen, efter at Jyllands-Posten har dokumenteret, at energiselskabet Modstrøm over en årrække har beholdt et trecifret millionbeløb af de tidligere kunders penge,

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.