Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

DF er bestemt ikke tilhænger af social dumping

Jørn Dohrmann kom ved en fejl til at trykke på den grønne knap ved en afstemning, men fejlen er rettet.

Artiklens øverste billede
Arkivfoto: Gregers Tycho

Formand for 3F’s transportgruppe, Jan Villadsen, langede forleden ud efter mig og Dansk Folkeparti for at have stemt for en rapport i Europa-Parlamentet, der ville betyde mere social dumping. Det skal jeg beklage. For naturligvis er det ikke DF-politik, at bulgarske vognmænd skal kunne køre med gods mellem Danmark og Sverige på bulgarske lønninger, som Jan Villadsen bruger som eksempel.

Nogle gange sker der det uheldige, at de lange afstemninger går lige hurtigt nok. I forvirringen er jeg kommet til at trykke på den grønne knap og har dermed stemt for forslaget. Det er uheldigt – men også en fejl og ikke et udtryk for vores politik.

Jeg var dog opmærksom på fejlen, og så er det heldigt, vi faktisk har mulighed for at rette vores stemme. Det gjorde jeg umiddelbart efter afstemningen.

Dette fremgår da også af Europa-Parlamentets protokol, som er offentligt tilgængelig på Europa-Parlamentets hjemmeside. Skulle læsere og vælgere være interesserede, er de meget velkomne til at kontakte mig, så sender jeg med glæde protokollen.

Jeg kan forstå på Jan Villadsens indlæg, at han holder ekstra skarpt øje med, hvordan vi danske europaparlamentarikere stemmer i disse social dumping-spørgsmål. Han har tilsyneladende alligevel overset korrektionen af min stemme i protokollen. Jeg sender selvfølgelig glædeligt den officielle optegnelse til Jan Villadsen også, hvis han ønsker.

Heldigvis blev min stemme ikke udslagsgivende for det samlede resultat. Jeg vil for fremtiden selvfølgelig bestræbe mig på at være endnu mere opmærksom under afstemningerne.

Jeg håber i tilgift, at Jan Villadsen vil gøre sig den ulejlighed at gøre det samme, inden han render med halve sandheder og skyder mig og Dansk Folkeparti holdninger i skoene, som vi naturligvis ikke har.

Som en sidebemærkning, kan jeg forstå, at også Rikke Karlsson har stemt for rapporten.

Hvad Rikke Karlsson har stemt, kan hverken jeg eller Dansk Folkeparti af gode grunde tages til indtægt for, i og med at Rikke Karlsson ikke har været medlem af partiet i snart tre år. Det tror jeg også de fleste vil være bekendte med.

Også her ville det derfor have været rimeligt, om Jan Villadsen og hans medarbejdere i 3F Transport måske lige havde læst op på sagerne, inden de valgte at indsende deres debatindlæg.

Slutteligt vil jeg igen gerne have lov at beklage min fejl. Jeg håber selvfølgelig, at vi, DF, og 3F kan samarbejde i den vigtige, fælles kamp mod social dumping fremover.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.