Kaos eller kaospilot?
Kaospiloterne vil ikke svare på, om min ansøgning var god eller dårlig.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Jeg fik i forrige uge en mail, som kort fortalte, at jeg ikke var inviteret til at deltage i den tredages optagelsesworkshop, som Kaospiloterne i Aarhus holder i april – hvor man efterfølgende udvælger de personer, som bliver optaget på skolen i august.
Det var en voldsom mavepuster ikke at blive inviteret til workshoppen – men det er helt vildt frustrerende ikke at kende mine fremtidige muligheder.
Kaospilotuddannelsen er en slags iværksætteruddannelse i verdensklasse – og jeg mener, ud fra hvad jeg har læst og hørt, at denne uddannelse netop er skræddersyet til mig. Jeg er 23 år, student fra 2009 og har været i Australien to gange af hver et års varighed. Første gang som udvekslingsstudent og anden gangs som omrejsende løsarbejder. To fantastiske år på hver sin måde. Jeg hørte om Kaospiloterne i efteråret 2012 og blev hurtigt overbevist om, at det var den uddannelse, jeg ledte efter. Desværre er der kun optagelse én gang om året.
Ventetiden har jeg brugt på at tjene de knap 30.000 kr., som det koster at begynde på uddannelsen.
I februar skal man indsende sin ansøgning. Ansøgningen er et spørgeskema samt et kort referat af ens liv på tilsammen fem sider. Derudover skal man lave en kreativ opgave på yderligere to sider. Altså i alt syv tætskrevne sider samt en kreativ opgave i det format, man selv ønsker. Som kreativ opgave valgte jeg at skrive og indspille en sang, som jeg sendte sammen med det øvrige materiale, alt sammen på engelsk.
Tvivl om spørgsmålene