Hylende sirener fik bekymrede borgere til at kime alarmcentralen i Aarhus ned
Flere aarhusianere ringede til alarmcentralen, da lyden af sirener kunne høres i midtbyen. En beredskabsøvelse er i gang på havnen.
Flere aarhusianere blev onsdag formiddag forstyrret af lyden af hylende sirener i midtbyen.
Det fik flere bekymrede borgere til at ringe til alarmcentralen for at høre, om der var tale om en farlig situation, da sirenerne kunne høres omkring klokken 9.20.
Alarmen blev sat i gang som en del af en beredskabsøvelse hos APM Terminals, A.P. Møllers terminaler på Aarhus Havn.
Det forklarer Marianne Morgen, pressekoordinator hos Østjyllands Politi.
»I forbindelse med beredskabsøvelsen for virksomheden A.P. Møller var der tidligere en del larm. Det var virksomhedens egen alarm, der gør medarbejderne opmærksomme på, at der sker noget,« siger hun og forklarer, at en indsatsleder fra Østjyllands Politi er til stede.