• For abonnenter

Flyafgange i massevis aflyses, og kunderne kommer i gebyrklemme

Midt under coronapandemien har en ny tendens tilsyneladende bredt sig blandt nogle selskaber i flybranchen. Afgange i massevis bliver aflyst, og kunderne må betale ekstra, hvis de vil have ombooket billetten. »Det er, som om der er gået mérsalg i den,« lyder det fra Forbruger Europa.

Artiklens øverste billede
Flyselskaber får kritik for, at de sætter langt flere flyrejser til salg, end der er passagerer til. Når de aflyser flyafgangene, kan kunderne få pengene tilbage eller betale gebyr for at få ændret billetten til en anden afgang. Arkivfoto: Colourbox

Har du prøvet at booke en flybillet i god tid og glædet dig til at komme af sted?

Og har du også oplevet, at du lidt mere end 14 dage før afrejsen har fået besked om, at afgangen er aflyst, men at du mod et gebyr kan få ombooket billetten til en anden afgang?

I så fald er du ikke alene. En ny tendens har under pandemien

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.