Isen vil komme fra udlandet
Danske is-spisere må i fremtiden indstille sig på at spise ispinde og vafler fra udlandet.
Allerede fra årsskiftet flytter landets absolut største isfabrik, Frisko i Århus, med al sandsynlighed hele sin produktion til udlandet. Dermed vil samtlige Friskos produkter, der udgør mere end halvdelen af det danske ismarked, blive fremstillet på fabrikker fortrinsvis…