Dette er en kronik skrevet af en ekstern kronikør. Jyllands-Posten skelner skarpt mellem journalistik og meningsstof. Vil du skrive en kronik? Læs hvordan her.
  • For abonnenter

Mette Frederiksen: Man kan kun lede et land, hvis man kan samle et land

Når valget udskrives, går vi til valg på at fortsætte som etpartiregering. Med det gode og brede samarbejde, der har været hen over midten i dansk politik i denne valgperiode, vil jeg gerne åbne for en diskussion af, om vi også kan skabe en regering hen over den politiske midte.

Artiklens øverste billede
Det vigtigste for en regeringsdannelse er det politiske indhold. Og derfor er det ikke sikkert, at der kan skabes en tilstrækkelig stærk politisk fællesmængde. Men hvad, hvis der kan? spørger statsminister Mette Frederiksen. Foto: Stine Bidstrup.

Det er i dag tre år siden, at Danmark fik et nyt politisk flertal.

Selv om det er blevet en hel anden valgperiode, end nogen kunne have forudset. Med først en global pandemi og nu krig i Europa, så er jeg stolt over de fremskridt, vi har opnået sammen i Folketinget.

Jeg vil aldrig være bange for at tage ansvaret på mig. Og uagtet mange hårde ord og påstande, så er det en del af opdraget for en statsminister. At stå fast, når det er nødvendigt. Og aldrig, aldrig lade sig presse til beslutninger, der er forkerte for vores land. Omvendt deler jeg selvsagt gerne ansvaret med flere. Hvis flere er villige til at påtage sig det. Også i de allersværeste situationer.

De kæmpestore skridt, vi har taget i den grønne

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.