Sex and the Udkantsdanmark
Når man er fyldt 32 år, indfinder der sig fra naturens side, et mere eller mindre presserende behov for på et tidspunkt at formere sig. Men hvad er udsigterne til det, når man flytter til en del af landet, hvor det dagligt på avisernes nationale sektioner står skrevet, at alle ens jævnaldrende forlængst er flyttet væk? Og når man i øvrigt arbejder som freelancer, og ikke har en undervisningsinstitution, arbejdsplads eller omgangskreds for den sags skyld, hvor man kan samle den slags op?
Dette er en kommentar: Jyllands-Posten har et fast korps af personer, der kommenterer vores samfund. Kommentaren er udtryk for skribentens egen holdning.
Hvordan integrerer man sig i et lokalsamfund, hvor man ingen kender? Jeg overvejede at begynde til håndbold. Eller zumba. For folk som kender mig og mine motoriske egenskaber, er det et scenarie der kunne udspille sig, hvis vi kom så vidt, at mit liv afhang af det. Men noget måtte jeg jo gøre for at udvide min omgangskreds fra nul til flere. Heldigvis mødte jeg Nikkie, som også er flyttet hertil fra en anden landsdel. Og heldigvis er der mange mennesker på de her kanter, der, som jeg selv, er enormt nysgerrige og ville høre, hvad jeg var for en københavner og hvor længe, jeg skulle være på ferie her. Dog var der ikke andre fisk i havet, end dem der i bogstavlig forstand svømmer rundt i bølgen blå.
Jeg ville gerne have en form for udsigt til en kæreste, en gang i fremtiden. Med den tvivl der ufravigeligt indleder al forandring, virkede udsigterne desværre ret grå. Og jeg havde egentligt også nok at se til med at finde mig selv og op og ned i den nye tilværelse.