Fortsæt til indhold
Debatindlæg

”Giro 413” ødelægges

Helge Bjørn, Lindevej 15, Viborg

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Til generaldirektøren for DR. 16/9 afsendte jeg et brev til Dem. Jeg ville gerne vide, hvorfor De ødelægger populære programmer som ”Giro 413” for Deres lyttere? De har åbenbart ikke magtet at besvare min skrivelse. Vi er mange ældre mennesker, der har haft fornøjelse af ”Giro 413” – gennem hele livet. Hvorfor ødelægger De et sådant program, idet man fremover kun kan høre det på DAB-radio?

Det gælder i øvrigt også det populære program ”Danmarksmester”. En DAB-radio kan jo slet ikke måle sig med et godt stereoanlæg, og programmet kan ej heller høres, når man kører i sin bil.

Der har været flere læserbreve i Jyllands-Posten om denne sag, og jeg håber, at generaldirektøren for DR vil fortælle Jyllands-Posten, hvorfor man vil ødelægge et populært program. Måske skyldes det, at der er for mange lyttere til programmet.