Fortsæt til indhold
Debatindlæg

Giv så den undskyldning, Mette Frederiksen

Nytårstale eller ej – Mette Frederiksen har travlt, hvis hun skal overbevise danskerne om, at skaderne af flygtningepolitikken kan rettes op.

Tage BjergPensionist, Løkken

Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.

Jeg er ikke socialdemokrat, og jeg har aldrig stemt på partiet. Men jeg synes faktisk, at partiet og den samlede regering har klaret sig rigtig godt. Det går rigtig godt på mange områder, og der er blevet ført en meget ansvarlig økonomisk politik. Men det er regeringen ikke blevet belønnet for.

Jeg tror, det skyldes, at mange af de problemer, der er i samfundet i dag, har vi på grund af den flygtninge- og indvandrerpolitik, som Socialdemokratiet og andre partier førte gennem rigtig mange år. Nu skal prisen betales.

Problemerne er velkendte. Folkeskolen er i krise. Der bliver ansat flere og flere politibetjente, flere og flere fængselsbetjente og flere og flere socialrådgivere, advokater og dommere. På grund af den stigende kriminalitet. Derfor bliver der ikke råd til f.eks. flere folkeskolelærere og sygeplejersker. Vi har endnu ikke ”svenske tilstande”, men vi er godt på vej.

For nogle år siden havde jeg et indlæg i JP om den stigende indvandring. Efterfølgende fik jeg rigtig mange mails og rigtig mange håndskrevne breve fra især ældre mennesker, som boede i ghettoer. De beskrev, hvordan deres tilværelse var blevet meget forringet på grund af indvandringen.

De følte sig utrygge i dagligdagen, og mange vovede sig kun ud i formiddagstimerne. Mange af deres tidligere naboer var flyttet, men de kunne ikke selv overskue at flytte. Den seneste hændelse i Odense bekræfter disse problemer.

Mette Frederiksen, jeg vil give dig det råd, at du på dit partis vegne giver den danske befolkning en undskyldning for den udlændingepolitik, Socialdemokratiet førte gennem mange år. Partiet har erkendt, at den var forkert, men undskyldningen mangler. Før den kommer, vil jeg ikke anse partiet som et troværdigt parti.

Jeg har tidligere været medlem af Radikale Venstre, som nok er det parti, som har størst medansvar for udlændingepolitikken. I dag beklager og undskylder jeg mit medansvar. Men kommer undskyldningen fra Mette Frederiksen, vil jeg til gengæld love at stemme på partiet ved næste valg. Kommer den ikke, vil jeg nok næste gang for første gang stemme på DF, som altid har advaret mod de tilstande, vi har i dag.