Kina vil være lige så grøn som Aarhus
Danske virksomheder skal inspirere kineserne til at være mere miljøvenlige.
Aarhus har i disse dage besøg af en kinesisk borgmester og en række embedsmænd, som gerne vil lære, hvorfor himlen er blå i denne del af verden.
Borgmester Song Xibin fra Aarhus’ venskabsby Harbin lander i Danmark i dag og bliver her til fredag for at samle inspiration til at skabe en grønnere by.
”Idéen er at vise de løsninger for kineserne, som danske virksomheder har fundet på vores udfordringer,” siger Jacob Bundsgaard (S), borgmester i Aarhus Kommune, i en pressemeddelelse.
Flere virksomhedsbesøg
De aarhusianske politikere vil introducere kineserne til tekniske løsninger, som byen har udviklet i samarbejde med erhvervslivet.
Kineserne skal derfor besøge en række virksomheder i Aarhus-området og resten af Jylland.
De lægger bl.a. vejen forbi Vestas, Kamstrup, LOGSTOR, Grundfos og Danfoss.