Fortsæt til indhold
Politik

Blå partiledere holdt usædvanligt møde på Christiansborg: Indkaldte alle folketingsmedlemmer til peptalk

Partilederne i den blå opposition har lagt detaljerede planer forud for en vigtig debat i Folketinget. Det førte blandt andet til et bemærkelsesværdigt møde.

Det er næsten lige før, de gør sig så umage, at det er begyndt at se lidt overgjort ud.

Partilederne i den blå opposition er for tiden overordentlig forhippede på at signalere sammenhold, harmoni og fælles front mod SVM-regeringen, og der er ikke grænser for, hvilke virkemidler de tager i brug:

De inviterer til blåt 1. maj-arrangement på Christiansborg, og om to uger venter en lignende seance på grundlovsdag. De forfatter adskillige kronikker i fællesskab, og de har sågar optaget en podcast sammen med titlen »Borgerligt fundament: En samtale om den blå vision for fremtidens Danmark«.

Tirsdag forsøgte de sig så med et nyt og mere opsigtsvækkende greb: