Yderligere fem polske mænd fængslet for millionkup af Lego
Lego for mere end en million kroner blev stjålet fra lastbil på sønderjysk rasteplads.
Fem polske mænd er ved et grundlovsforhør i Retten i Sønderborg blevet fængslet frem til den 21. december.
De fem er sigtet for at have medvirket ved et tyveri fra en lastbil den 26. oktober i år.
På en rasteplads ved Frøslev Øst på Sønderjyske Motorvej opdagede betjente ved 02.30-tiden, at seks mænd var ved at stjæle Lego til en værdi af over en million kroner fra en lastbil.
Mændene havde skaffet sig adgang til lastbilen ved at skære køretøjets presenning i stykker.
En sjette polak, en 21-årig mand, er allerede fængslet i sagen. Han blev anholdt i en varebil med tyvekosterne kort efter forbrydelsen. De øvrige fem blev stoppet og anholdt i Tyskland, hvor de siden har siddet fængslet.
Den 21-årige polak har erkendt Lego-tyveriet, og derudover har han også tilstået et tilsvarende tyveriforsøg fra en lastbil den 18. oktober.