Fortsæt til indhold
Indland

Yderligere fem polske mænd fængslet for millionkup af Lego

Lego for mere end en million kroner blev stjålet fra lastbil på sønderjysk rasteplads.

Fem polske mænd er ved et grundlovsforhør i Retten i Sønderborg blevet fængslet frem til den 21. december.

De fem er sigtet for at have medvirket ved et tyveri fra en lastbil den 26. oktober i år.

På en rasteplads ved Frøslev Øst på Sønderjyske Motorvej opdagede betjente ved 02.30-tiden, at seks mænd var ved at stjæle Lego til en værdi af over en million kroner fra en lastbil.

Mændene havde skaffet sig adgang til lastbilen ved at skære køretøjets presenning i stykker.

En sjette polak, en 21-årig mand, er allerede fængslet i sagen. Han blev anholdt i en varebil med tyvekosterne kort efter forbrydelsen. De øvrige fem blev stoppet og anholdt i Tyskland, hvor de siden har siddet fængslet.

Den 21-årige polak har erkendt Lego-tyveriet, og derudover har han også tilstået et tilsvarende tyveriforsøg fra en lastbil den 18. oktober.

Artiklens emner
Lego