Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her

Grenov, du forvansker mit indlæg, som Fanden forvansker Bibelen

Hverken i søndagsskolen eller i kirken har jeg lært, at man skal forsvare brutal lemlæstelse af børn. Jeg lærte heller ikke, at det var i orden at lyve for at fremme sit mål.

Men uagtet hvor ukristeligt det er, gør kristendemokraten Stig Grenov begge dele i sit forsvar for omskæring af drenge (JP 15/4).

Enhver kan konstatere, at jeg ikke har »sidestillet indgrebet med amputation af fingre og ører« og at jeg ikke »sammenligner omskæringen med Hitler-regimets nummertatoveringer af jøder«. Det er løgn, Grenov! Du forvansker mit indlæg, som Fanden forvansker Bibelen.

Også Grenov prøver krampagtigt at forsvare overgrebet ved at sammenligne det med provokeret abort. Måske har han heller ikke forstået det, jeg skrev om den sammenligning: »Kvinder bestemmer selv over deres krop, og drenge bestemmer selv over deres.« – Indtil drengene bliver myndige og selv kan overtage ansvaret, er det forældrenes pligt at beskytte dem mod overgreb – ikke at begå overgreb på dem.

Uden nogen form for argumentation udbryder Grenov: »På alle parametre kan Kristendemokraterne slå argumentationen fra omskæringsmodstanderne.« Jamen det er jo netop det store spørgsmål i debatten: Hvor bliver tilhængernes argumenter af? Hvad er det objektive argument for lemlæstelsen? Alle objektive argumenter taler imod omskæring af raske børn.

Helt galt går det dog, når Grenov påstår at kæmpe for ”frihed” og samtidig kæmper for »frihed til at omskære et drengebarn.« Men hvad med friheden for det barn, der bliver udsat for overgrebet?

Grenov mener, at vi kan søge dialogen i vores modstand mod omskæringen. Men dialog med religiøse fanatikere er jo ikke muligt. De har jo aldrig fremført et eneste argument, som vi kan imødegå. Når religionen går ind, går forstanden ud.

Vil du have meninger direkte i din indbakke? Tilmeld dig gratis og få de seneste indlæg fra Jyllands-Postens debatsektion én gang i døgnet – klik her, sæt flueben og indtast din mailadresse. Følg også JP Debat på Twitter

Mere som dette

Andre læser

Mest læste

Mest læste Finans

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.