Vågn nu op, Danmark: Boykot USA
I et par generationer har de været helte og inspiration – men med den nuværende opførsel må vi vende USA ryggen.
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Ja, jeg mener det alvorligt. I øjeblikket opfører USA sig som en bølle, og de eneste, som de ikke tør bide skeer med, er Kina og Rusland. Derfor burde alle i Danmark og for den sags skyld også EU boykotte USA. Og deres dødssyge fly, F35 burde vi ikke købe flere af. Der findes jo gode alternativer inden for EU.
DR burde også boykotte alt fra USA. I øjeblikket bliver vi hver dag bombarderet med musik fra USA på P5. De burde spille meget mere fra Danmark og Europa.
Jeg er færdig med at købe noget fra USA, selvom jeg har nogle få produkter fra Bose, Dell og Microsoft.
Jeg, som troede i sin tid, at USA var et land, man kunne stole på, er blevet klogere. De er og bliver nogen, der ikke er værd at samle på.
Der må efterhånden være mange politikere herhjemme, som også har måttet sande, hvad USA står for, og dem skal man nok ikke lege med fremover, de er nogle dårlige legekammerater.