Er det prisen for at tænke grønt?
Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.
Vi investerede for ca. to et halvt år siden ca. 250.000 kr. i solpaneler og en luft til vand-varmepumpe. Nu har vi fået elregningen for maj. Det er chokerende læsning. Vi har brugt 2 kWh strøm, og for det skal vi betale 126,80 kr. – altså 63,81 kr. pr. kWh. Vi har i maj solgt 831 kWh til elforsyningen. Det giver den formidable indtægt af 155,61 kr. – eller 0,19 kr. pr. kWh. Samlet overskud 28,81 kr. Er det ikke mageløst? Vi prøver at agere grønt, og så er det resultatet. Hvem scorer kassen? Hvordan kan man acceptere denne kolossale forskel?